Min lilla, Stora tjej...

Tiden går så fooooooort! Min tjej är stor nu. Världens snällaste unge. Älskar henne så mycket så det gör ont.
Kärleken till ens barn är så otroligt stark. Går inte upplevas om man själv inga har...

Känner mej nästan lite kär i henne hihi. Varje gång hon leker själv eller gör ngt o hon inte vet att jag tittar på henne så pirrar det i hela magen på mej. Är så stolt över att vara hennes mamma.

Nu pratar Lova för fullt, om allt o inget. Det ska bara pratas hela tiden.
Hon är så duktig hon säger att hon är gamma två. Alltså 2 år gammal o visar snabbt 2 fingrar. Det har hon gjort ganska länge nu.
 
O  hon vet vilken färg rosa o blå är. Blå är hennes tandborste o rosa är dockans. (egentligen är båda hennes, men den rosa brukar hon borsta dockan med)  Så en dag satte jag på tandkräm på den rosa, då var det sura miner o snabbt kom det: Ne, dockans, Lova nej!

Idag kom hon ut med sin röda lilla leksaksbil o sin röda 3 hjuling o sa: båda samma färg!
Hon är så duktig o rolig, det är verkligen en rolig period nu. Det händer så mkt, o nya ord kommer ur munnen varje dag.

Häromdagen gick hon in i morfars datarum o satte sej vid datan o knappade på tangenterna o tog upp musen o lekte att det var en telefon o sa: Hej mimmi! Mimmi Hej! (Hon kallar mormor för mimmi)

Hon visste inte att jag o mamma stog i dörren o tittade på henne. Sen tittade hon upp på oss o skämdes nästan lite o snabbt säger hon: Lova bara tittar. Lova lånar. Hihihi




Lova har sminkat sej själv *skrattar*.









Kommentarer
Postat av: Hanna

Hon är ju sååå jäkla söt !!! Gud vad rolig hon är, kan tänka mej att hon skämdes lite när hon blev påkommen ;) sådant minns man själv sen man var liten... Puss & Kram till er båda.

2008-09-22 @ 13:45:25
URL: http://oliversmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0