Luciafirande på dagis

Idag var det dags för det mysiga luciafirandet på dagis. Det kom många föräldrar o säkert ännu fler mor o far- föräldrar för att titta på de söta småttingarna.

Det är ju verkligen så mysigt att komma till dagis o se vad de hittar på o hur fint barnen leker ihop.

Lova var tomte en jättesöt tomte. Hon stod längst fram  o höll en pojke i handen. Syntes att hon letade efter oss med blicken. Men hittade oss inte som det blixtrade i ögonen på de små av alla kameror;)

Hon riktigt blinkade hårt för att se. Jag satt på golvet rakt framför henne några meter o tog några bilder. Sen hittade hon mej o sken upp o springer rakt in i min famn o vägrar släppa:)

Sen fikade vi o sen ropade fröknarna åter på barnen som samlades framför granen för att sjunga lite till o invänta tomten. NU kommer han med en stor säck på ryggen!
Lova satt med pappa på golvet. Var inte det minsta rädd för tomten o vänder sej till pappa o säger: Pappa! Lova fick ingel cykel av tomten! Hihi

Det är vad hon önskar sej. Istället delade tomten ut lite mindre paket till alla barnen som fick gå fram o hämta. Lova gick fram o kramade tomten o sa att hon önskade sej en cykel.

Det lovade tomten att hon skulle få;)

Efter lucian åkte jag o Lova hem o myste lite. Lagade god lunch, potatismos med fisk o ärter.
Hon ropar på mej att vi ska gå till affären. (klädkammaren brukar det lekas skola o affär i nuförtiden)

Mmmm jag kommer snart. Men mamma kom nu lite stund bara. Vem kan motstå det då;)
Väl därinne klär hon mej i min jacka.
-Men lilla mamma, Mamma måste jacka, annars mamma fryser. hihi ok då o tar på mej jackan en stund.
Sen kommer hon med pappas tävlingshjälm o tvingar på mej den. Hihi.
O sist men inte minst slinker ett låtsasägg ner i bh:n på mej. haha

Rätt kul syn, sen gick hon ut ur affären o stängde in mej där. För att sen komma in i mina klackskor stapplandes.
Fy så jag skrattade!!

Väl hemma pratade vi lite om dagen att den vart så mysig. Jag frågade Lova varför hon sjunger "santa lucia" hemma så jättefint, men inte ville sjunga idag.

-Lova lite blyg, säger hon. Hihi

Efter lunchen o lekarna sov vi en stund o sen åkte vi till Andreas o Marie o deras söta barn Liam o Milla.
Lova lekte massa o vi kollade på roliga videoklipp.

Helmysig dag:)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hon är ju SÅÅÅÅÅ jäkla rolig lillan.

2008-12-13 @ 13:34:18
URL: http://oliversmamma.blogg.se/
Postat av: Cilla

Ha ha ha, hi hi hi, Jag ser dig framför mig=)) =)) i alla dessa kläder...=)) synd att Mattias inte tog kort. Min lilla snutta, så himmla rolig! Puss puss från faster Cilla

2008-12-13 @ 23:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0